8 maart 2010

De wonderen van Moeder Natuur

Iedereen die mij een beetje kent weet dat Olievepief en planten geen goede combinatie zijn. De enige planten in mijn huis staan daar omdat iemand anders het een geslaagd idee vond mijn huis daarmee op te "fleuren". In realiteit staan er een paar zielige aloë's en vetplantjes omdat deze op wonderbaarlijke wijze ook overleven als ze geen water krijgen.


Nu heeft zich in mijn huis een "wonder der natuur" afgespeeld. Een aantal van jullie kunnen zich misschien nog een van mijn eerste blogjes herinneren over het management support event. Je weet wel, die beurs voor verveelde secretaresses, die een titel nodig hebben om aan te tonen dat ze meer kunnen dan koffie halen. Daar kreeg ik de fameuze tulpenbol in tulp.

En deze tulpenbol heeft voor magische taferelen gezorgd. Waarschijnlijk als voorbode voor de lente is deze, uit zichzelf, uit gaan lopen en gegroeid tot het begin van een tulp.
Zoals jullie op de foto kunnen zien is er nergens zon en / of water te bekennen in de buurt van dit bolletje. Ik heb er geen verklaring voor.
Is er iemand met groene vingers die bekend is met het "magische tulpenbol fenomeen" en het mij uit kan leggen???


Dit lieve bolletje gaat in ieder geval in een potje aarde mee naar mijn werk zodat tenminste iemand eraan zal denken om hem water te geven. Eens kijken of hij onder TL-verlichting kan gaan bloeien.

1 opmerking:

  1. Een echte chef geeft zijn/haar secretaresse een full maintenance-contract bij Xerox...

    http://www.youtube.com/watch?v=ldNSEMQHsGw

    BeantwoordenVerwijderen