12 november 2009

secretary vip

Vol goede moed vanochtend naar Utrecht vertrokken voor een bezoek aan het "Management Support event". In normale-mensentaal: een beurs voor secretaresses. Aangezien je als management assistente ook op de hoogte moet blijven van nieuwtjes in je vakgebied kon ik deze beurs natuurlijk niet missen.
Op het begin van de reis na, een erg leuke dag. Natuurlijk was ik helemaal vergeten dat je door de week niet vóór 9.00 uur met korting mag reizen en nog voor de trein de Heerlense stadsgrenzen had verlaten werd ik al uitgekafferd door een conducteur. Nice...

Eenmaal aangekomen in Utrecht (zonder vertraging whoot!) kreeg ik een tas met goodies en reclame. En die tas kwam nog goed van pas. In de hal bleek ik niet de enige te zijn die op het idee was gekomen om deze beurs te bezoeken. Overal waar je keek zag je vrouwen. Heel veel vrouwen. Sterker nog, de enige mannen die ik de hele dag gezien heb waren bijzonder aardig, té goed gekleed, te veel aftershave en uiterst charmant. Het enge soort. Vertegenwoordigers.
Of ik interesse had in een vouwmachine? (lijkt me nogal gevaarlijk) Een elektrische briefopener dan? (lijkt me nog gevaarlijker) Naar de winterefteling? (eng) Of de musical Hairspray? (doodeng)

Snel naar de sectie kantoorartikelen. De eerste persoon die me aanspreekt is Roodkapje. Of ik op de hoogte ben van de spaaractie van Pritt. Geen idee wat Roodkapje en Pritt gemeen hebben, maar ik dank haar vriendelijk voor de correctieroller en maak dat ik weg kom. De tweede persoon die me aanspreekt is een stickermevrouw die zo enthousiast is dat ik zin krijg om alles onder de stickers te plakken (waar heb ik dat gevoel eerder gehad, haha). En de derde is de Kerstman op een Segway. Don't ask.

Aan het einde van de dag ging ik naar huis met 3 tassen, genoeg boekjes en flyers om de twee uur durende treinreis naar huis mee te vullen, pennen en een mok, futuristisch ogende Pritt-dingen, een tulpenbol, een appel, flesje water, enz. enz.


Goed, de volgende sectie. Uitzendbureaus en opleidingen. Ik ben nog nooit zoveel opgehemeld. Blijkbaar zit iedere werkgever in Nederland op mij te wachten en als ik geen assertiviteitstraining volg ben ik een loser. Juist.
Dan maar snel een gratis mini-opleiding volgen."leidinggeven". Dan hoor ik er nog een beetje bij. Helaas niemand op de beurs gevonden waar ik ook écht leiding aan kan geven.

De enige sectie waar ik me echt nuttig heb kunnen maken was de sectie bedrijfsuitjes en hotels. Ik heb champagne gekregen en Glüh wein. (dus zo verkoop je producten) En een bedrijf gevonden dat kosteloos voor je op zoek gaat naar een geschikt hotel. Scheelt weer een paar uurtjes googelen. Eindelijk een goed hotel in de regio Utrecht waar je je niet blauw aan betaald en twee Heerlense Hotels bereid gevonden gevonden me korting te geven als ik daar de kamers boek. Dat laatste had ik misschien niet voor naar Utrecht gehoeven, maar goed. Al met al een amusante dag en ik ben weer van alles op de hoogte.


Op speciaal verzoek een close-up van de tulpenbol. Ik vind em in ieder geval erg leuk.

1 opmerking:

  1. Management Support event... hahaha, dat valt dus onder de categorie 'interieurverzorgster': een fancy woord (engels = bonuspunten) voor iets heel doodgewoons. Geweldig. :D En dan naar Utrecht reizen om in Heerlen korting op hotels te krijgen?! Hahahaha, wat dacht je van in je eigen bed slapen dan? :P

    Hoe dan ook: de kerstman op een Segway?!?! En toch blijk ik nieuwsgieriger naar die tulpenbol... :D

    BeantwoordenVerwijderen