28 maart 2010

Partij voor de planten

Naast MOED, EERLIJK, Partij van de niks, Toekomst 21, Ons Nederland, Tamara's open partij, LRVP het zeteltje en vele andere partijen waarvan niemand weet waar ze eigenlijk voor staan, wat ze doen en waarom ze dat doen, doet er deze keer ook een Partij voor de Planten mee aan de Tweede Kamerverkiezingen. Ze hebben nog geen website, maar wel al een Facebook met maar liefst 79 (op het moment van het schrijven van dit blogje) fans.

Vandaag hebben deze plantenliefhebbers een deel van hun partijprogramma bekendgemaakt. Hun lijsttrekker Rolf Roos (ik verzin het niet) wil planten het leed besparen dat ze speciaal voor biobrandstof gekweekt gaan worden (ook dit verzin ik niet). En ze een plantwaardig bestaan geven. Verder willen ze een tegeltaks tegen het betegelen van je eigen tuin. Iets waar je dan wel weer twee bomen voor terug krijgt. En moet overbemesting strafbaar worden (dit verzin ik al helemaal niet).

"Als de dieren een partij rechtvaardigen, dan rechtvaardigen planten zeker een politieke partij".

Juist. Ik vraag me vooral af wat deze mensen eten. Het is immers traumatiserend voor een krop sla om gekweekt te worden voor consumptie. Zielig voor de tomatenplant om afscheid te nemen van haar "kindjes". En verontrustend voor een aardappel om uit z'n lekker klamme nestje onder de grond weggerukt te worden.

Lang leve de Nederlandse kieswet...

5 opmerkingen:

  1. Ze gaan een lijstverbinding aan met de Gggristen Unie. Die had het spruitje uitgeroepen tot het symbool voor het 2009-gevoel... weet je nog (http://www.watzijnditvoorgrappen.nl/?p=184)

    De partij zou "live" gaan op donderdag. Welke datum is dat ook alweer ?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Haha, laten we hopen dat het gewoon een goede grap is. Dan heb ik tenminste weer een beetje vertrouwen in Nederland...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Vertrouwen in Nederland ?

    ...

    gniffel... hihi ... prrrfftt... hi...

    WWWWHAAAAHAHAHAAAHAAAAA !!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik ben nu eenmaal positief ingesteld. :p

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Toch geen 1 april-grap, maar rasechte boomknuffelhippies.
    http://www.partijvoordeplanten.nl/

    BeantwoordenVerwijderen