29 januari 2010

Jonge mensen moeten de kans krijgen het maximale uit zichzelf te halen

Een tijdje terug werd ik geïnterviewd voor de website van ROOD, jong in de SP, over mijn kandidatuur voor de Heerlense gemeenteraadsverkiezingen. Hieronder lees je de samenvatting. Ik had het zelf niet beter kunnen zeggen.

Olivia Mous staat op plaats 10 voor de gemeenteraadsverkiezingen in Heerlen. We hebben haar gevraagd wat de SP de afgelopen jaren in Heerlen heeft bereikt en wat ze de komende jaren wilt bereiken.

Wat doe je in het dagelijkse leven?
Ik werk als managementassistente bij een bouwadviesbureau. Verder ben ik natuurlijk actief voor ROOD en de SP.

Waarom sta je op de lijst voor de SP?
We hebben Heerlen de afgelopen jaren een stuk menselijker en socialer gemaakt met de SP, we moeten voorkomen dat andere partijen dat de komende jaren weer af gaan breken. Daar wil ik me ook in de gemeenteraad keihard voor in gaan zetten!

Wat is er de afgelopen vier jaar gedaan voor jongeren in Heerlen?
Veel. Heerlen is op de goede weg! Er zijn veel festivals zoals muziekfestivals, breakdance-events en culturele evenementen en sinds een paar jaar hebben we zelfs twee poppodia waar lokaal talent zich kan profileren. Ook hebben we een hogeschool, goede MBO-opleidingen en veel kansen voor jonge mensen.

Wat wil de SP de komende vier jaar voor jongeren doen?
We wonen in een sterk vergrijzende omgeving. Veel jonge mensen trekken weg, omdat het spannender lijkt buiten deze regio, maar niets is minder waar. Er vestigen zich veel bedrijven op het gebied van duurzame energie en daar is kennis hard nodig. Voor jongeren ligt hier de komende jaren een grote uitdaging. De SP zal jonge mensen maximaal ondersteunen in hun plek hier vinden en behouden. Verder heeft Heerlen een actief "werkplein" dat jongeren begeleid naar het vinden van een baan. De SP heeft dit mede mogelijk gemaakt en zal dit de komende jaren uitbreiden. De jeugd heeft de toekomst. Zeker in een stad als Heerlen.

Wat wil je de komende vier jaar bereiken?
Heerlen is voor mij al de leukste stad van Nederland en een fijne plek om te wonen. Ik wil graag dat dit ook buiten de stadsgrenzen bekend wordt. Verder wil ik me vooral inzetten voor jongeren en voor cultuur. Er zit zoveel talent in deze regio en jonge mensen moeten de kans krijgen het maximale uit zichzelf te halen. Dan wordt Heerlen pas écht een stad waar iedereen met plezier kan wonen.

Lees ook de interviews van andere jonge SP-kandidaten in Nederland op de website van ROOD

Geen opmerkingen:

Een reactie posten