21 januari 2010

Acoustic levitation

Een groep Amerikaanse wetenschappers heeft een bijzondere ontdekking gedaan. De onderzoekers van de University of Colorado Boulder hebben namelijk de methode gevonden om akoestische levitatie op te wekken. De manier om met behulp van geluidsgolven objecten te laten zweven is gepubliceerd in de nieuwste editie van het tijdschrift 'the Journal of the Acoustical Society of America'.



Door een schel geluid via een buis samen te persen wordt voldoende druk opgewekt om voorwerpen op te tillen. De methode is speciaal ontwikkeld om buitenaards stof van voorwerpen te verwijderen.
Buitenaardse missies op de maan en Mars worden geplaagd door vuil en stof. Dit blijft vastzitten op astronauten en de geavanceerde wagentjes die over het oppervlak rijden. Water om de boel schoon te maken ontbreekt, zodat wetenschappers naar een andere oplossing moesten zoeken.

Dat muziek voor veel dingen goed is wisten we al lang, maar dat muziek (geluid is natuurlijk slechts het begin) nu ook gebruikt kan worden als schoonmaakmiddel vind ik toch wel erg opvallend. En vooral als schoonmaakmiddel tegen BUITENAARDS stof vind ik nog opvallender.
Ik stel voor dat we R&B in gaan zetten tegen buitenaardse wezens. Mij kan je er in ieder geval een kroeg mee uitjagen. ;)

Bron: fok.nl

3 opmerkingen:

  1. Niets nieuws onder de zon: Hoor mij maar gitaarspelen en zingen, al het ongedierte vlucht.
    Ik hoop wel dat je de huidige R&B bedoeld, die die van mijn tijd is toch wel te pruimen of niet?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Maar gaat je ongedierte ook zweven Gerard?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jaja, ut zweeft de tent uit

    BeantwoordenVerwijderen