28 februari 2010

Een weekendje campagne

Zaterdagmorgen om 9.00 uur begonnen met borden ophangen samen met Ben. De regen van de voorgaande dagen had helaas veel leeggespoelde borden achter gelaten.
40 Borden en 3 uur verder was het tijd om Heerlen centrum door te knallen. Nieuwe energie voor Heerlen was het motto. Weg met de zurigheid! En die energie was wel goed duidelijk!

Samen met een sambaband en heeeeeel veel SPers trokken we twee uur lang door het centrum. Daar werden blikjes energiedrank uitgedeeld en heel veel sponsjes (met extra dank aan superdavid die sneller dan het licht kan rennen met een doos in zijn armen). Deze campagneactie werd door het winkelend publiek met veel enthousiasme ontvangen. Eindelijk eens wat anders dan achter een kraampje staan!



Zondag was een echte debatdag. Jan Marijnissen kwam naar Hoensbroek om de dag voor te zitten en interessante Heerlenaren te interviewen. Gasten waren o.a. van de politie, Baanbrekend werk en de Passart. Ook was er een interview met Riet en waren er optredens van Dennis van Lienden (muziek; erg leuk. Zelfs toen zijn snaar brak speelde hij gewoon door. Respect!) en Raymond Clement (cabaret; niet altijd even gepast, maar wel altijd even grappig).


Deze zondag werd afgesloten met Noa de Mès in café Pelt. Een interessante debatmiddag met bijna alle lijsttrekkers van Heerlen. Riet was weer goed en duidelijk en kreeg daarvoor ook het applaus dat ze verdiende. De gespreksleider (Joep Dohmen) was erg goed. Onbevooroordeeld en kritisch. Precies het soort gespreksleider dat een debat nodig heeft.

Helaas werd er door de andere lijsttrekkers meer energie gestoken in het klagen over andere partijen (onze tomaten voorop natuurlijk) dan in het praten over de standpunten. Één van deze standpunten wil ik jullie niet onthouden omdat deze te grappig is voor woorden. Wiel Gouders, Ouderenpartij (ja, dezelfde Ouderenpartij die in hun flyer oproept om op 4 maart te gaan stemmen), wil graag meer openbare toiletten voor incontinente bejaarden. Juist ja...

En de uitslag van de schaduwverkiezing? PvdA op 1, SP op 2, VVD op 3 en op een gedeelde laatste plaats (de NVU met 0 stemmen tel ik voor het gemak niet mee) CDA en HardLeers.

12 opmerkingen:

  1. Lieve Olievepief,
    Zal ik jou eens effe lekker laten schrikken ?

    Klik hier: http://www.watzijnditvoorgrappen.nl/?p=1597

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Vreemd, mijn reactie over dat alleen Riet bij Noa de Mes klaagde over andere partijen lijkt hier niet te staan. bij deze

    De overige partijen klaagde vooral over beleid, dat lijkt mij toch echt anders.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. hmmm, weet je zeker dat je bij hetzelfde debat bent geweest Maarten???

    @Karel: ik lach me rot! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Vlak na de steekpartij in Pelt, kan niet missen.

    In mijn perceptie, maar percepties kunnen verschillen, viel Riet o.a. CDA aan ('nooit meer de oude CDA-vrienden politiek') en Groenlinks ('[over rechts] daar rekening ik Groenlinks voor het gemak ook bij')*

    Andere partijen heb ik niet rechtstreeks met de vinger naar de SP dan wel elkaar zien wijzen. Het ging over beleid (bv. slechte financiële situatie) waarbij de verantwoordelijkheid niet alleen bij de SP ligt.

    *uiteraard zijn beide quotes niet letterlijk

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Tja Maarten, als je geen andere partij naar de SP hebt horen verwijzen ben je echt bij een ander debat geweest. Maar wie weet is jouw perceptie idd anders dan die van de meeste mensen. ;)
    En niemand wil meer oude CDA-machtspolitiek. Toch???

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Minimaal anders dan jou perceptie

    En helaas is machtspolitiek machtspolitiek of die nu groen, blauw of rood gekleurd is

    BeantwoordenVerwijderen
  7. ja Maarten, ik heb alles op film... groetjes, stiffie

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Lieve Anoniem, de volgende keer je naam niet vergeten! Anders zal je reactie op magische wijze verdwijnen... ;)

    En ja, kom maar op met die film! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. ik ben het maar stiffie, wil je L.J. Artes onthouden van je blog... ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Iedereen wil L.J. toch onthouden van zijn blog? ;)

    En sorry Stiffie, ik zie nu je naam pas staan. Ik word een beetje scheel geloof ik...
    Waar blijft het filmpje???

    BeantwoordenVerwijderen