13 juli 2010

moderne communicatie

"KPN Goedemiddag"
"Goedemiddag, u spreekt met mevrouw Mous ik wil graag een nieuwe SIMkaart bestellen voor een van onze medewerkers."
"Dat kan, wat is uw klantnummer?"
"Ons klantnummer is 123456789."
"En hoe was uw naam ook alweer?"
"mevrouw Mous. *spelt* M-O-U-S."
"sorry mevrouw Mous, maar ik mag u niet helpen, u staat bij ons niet geregistreerd als contactpersoon."
"Hoe kan dat nou? Ik ben al 3 jaar contactpersoon bij KPN. Wie hebben jullie dan in de computer staan als contactpersoon?"
"Mevrouw Maus. *spelt* M-A-U-S."
"Ik begrijp het al, u heeft mijn naam verkeerd gespeld staan in de computer. Kunt u dat aanpassen en mij een nieuwe SIM-kaart sturen?"
"Helaas mevrouw Mous, u bent geen contactpersoon dus ik mag u niet helpen. Alleen mevrouw Maus met A-U mag een bestelling plaatsen."
"Mevrouw Maus met A-U werkt hier niet. Er staat een spelfout in uw computer. Kunt u dit wijzigen zodat u mij wel kan helpen."
"Helaas mag ik niets wijzigen. Ik mag alleen het geregistreerde contactpersoon helpen en dat is mevrouw Maus met A-U. Ik kan u wel een formulier toesturen om het contactpersoon te wijzigen."
"Mevrouw Maus met A-U werkt hier toch echt niet, maar goed, mailt u dat formulier maar naar mij toe, dan vul ik dat in. Kan ik daarna dan wel een SIMkaart bestellen?"
"Jazeker mevrouw Mous. U vult het formulier in, stuurt een kopie van uw paspoort of rijbewijs mee, laat dit ondertekenen door mevrouw Maus met A-U en binnen 5 werkdagen staat u geregistreerd als contactpersoon. En kunt u bestellingen plaatsen."
"Maar mevrouw Maus met A-U bestaat helemaal niet. Hoe kan zij dan een formulier ondertekenen?"
"Oh, dat is een lastige situatie. In dat geval mag de eigenaar van het bedrijf het formulier wel ondertekenen. Maar dan heb ik ook een kopie van zijn paspoort nodig."
"Ga ik voor u regelen. Dank u wel."
"Graag gedaan mevrouw Mous. Heeft u verder nog vragen?"
"Nee bedankt. goedendag."
"Goedendag mevrouw Mous."


En als klap op de vuurpijl komt de mail binnen.
Gericht aan: olivia.mous@bedrijfwaarikwerk.nl (jaha, met O-U)

Geachte mevrouw Maus,
Bij deze de door u gevraagde formulieren.

Vriendelijke groeten,
KPN mobile services


*zucht*

2 opmerkingen:

  1. Hahahahaa bleuhhhhh, zucht. Bureaucratie ten top. En het dan wel naar mevrouw Mous sturen, met als aanhef mevrouw Maus. Als je nu oneindig veel tijd en geduld had, kon je moeilijk gaan doen, ZIJ hebben tenslotte de fout gemaakt in hun systeem. Maar ja, je doet wat iedereen zou doen, dat domme formulier ondertekenen en terugsturen. Hmpf.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Bekend verschijnsel ! Ook mee te maken gehad. Heb een tip voor je:

    Zoek even op of KPN een Internet-portal heeft voor zakelijke gebruikers waar je als bedrijf op kunt inloggen. Vraag daar een logincode voor aan en in de toekomst heb je zo'n domme callcentre-geit niet meer nodig. Op die portal kunt je al dit soort dingen (SIM-kaarten, abo-wijzigingen, nummers omzetten, PUK-codes, etc) zelf regelen. Zo hebben wij dat geregeld met onze telecom-aanbieder. Werkt prima. Nooit meer last van onkundige her-intredende huismoeders (of 19 jaar oude domme geitjes met meer tieten dan hersens !) die door een uitzendbureau bij een KPN-callcentre gedumpt worden...

    BeantwoordenVerwijderen