6 december 2009

Metal is goed voor alles

Dit weekend ben ik niet een, maar twee keer getrakteerd op een avond vol goede muziek. Vrijdagavond begon met een optreden van Unchained Breathing in De Nieuwe NOR. Kleine ventjes die een ENORME hoeveelheid herrie maken.
Daarna kwam een van mijn lokale favorieten: Circle Of Silence. Die jongens weten iedere keer weer een knallende show neer te zetten. Lekkere nummers en veel, heel veel energie.
Het was het op-een-na-laatste optreden in Limburg met zanger Wilbert, maar zo te zien zijn er meer dan genoeg mensen bereid om zijn schoenen te vullen ;)
De avond werd afgesloten door Blindsight. Helaas heb ik daar niet veel meer van gehoord omdat ik druk bezig was met bijkletsen met leuke mensen en bier drinken. Gelukkig heb ik wel een mooie foto. :)
Vrijdagavond laat (heel laat) werden plannen gesmeed om nóg een keer naar Circle of Silence te gaan. Die zaterdagavond als "special guests" in café Smiley's zouden spelen.
Met een lichte kater vertrok ik zaterdagavond met Michel en Hans naar Brunssum voor nog een avondje headbangen. De avond begon met het korte optreden van Disfunctional Kid. Leuke band met de Sint op drums, maar voor ze goed en wel begonnen waren was de set alweer ten einde. Ik denk dat dit de geschiedenis in zal gaan als het kortste optreden ooit.
Na een ruime rustpauze om bier te drinken en wederom bij te kletsen met leuke mensen, knalde Circle of Silence de zaal in. Het was een vet optreden waar ik enorm van genoten heb. Tijdens het allerlaatste optreden van Wilbert in Limburg heeft hij er zeker voor gezorgd dat we hem niet zullen vergeten!
Het was een avond vol eindes. Niet alleen Wilbert zou niet meer met CoS terugkeren op een Limburgs podium, ook Progress nam afscheid. Tijdens deze aller-aller-laatste show kwamen veel mensen langs die ooit in de band gespeeld hadden. Wat dit tot een uitzonderlijk optreden maakte. Er werd geknald, geknald en nog een beetje geknald. Tommy's politieke (of moet ik zeggen anti-politieke) opmerkingen waren wederom erg raak. En de akoestische afsluiting van het optreden bezorgde echt kippenvel. Ik heb ervan genoten. Het ga jullie goed jongens!
Mijn foto's zijn niet van geweldige kwaliteit, maar de sfeer is goed zichtbaar en let vooral op de rook in café Smiley's. Hoezo rookverbod?
Kijk voor het officiële verslag op de site van Circle of Silence. Daar zijn wel goede foto's te vinden. En een leuk verslag van beide dagen.

6 opmerkingen:

  1. Ziet er geweldig uit! Gourmetten was ook leuk maar als ik dit zo zie.....

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Bij deze is het dan besloten: De volgende keer ga je gewoon mee. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jij bent dus op de rock-metal avondjes te vinden, hè? Ik ben juist op de hardcore-metal avondjes daar! (:

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ape, sinds wanneer luister jij naar metal?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk om te lezen dat je het naar je zin hebt gehad afgelopen weekend! Ik vond het in ieder geval ook erg gezellig, moeten we dus vaker doen!

    Ik heb je trouwens een selectie van mijn foto's van beide avonden toegestuurd via e-mail!

    Groetjes,

    Michel (schrijf je niet als Miechel! ;-D)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. @ Michel, ik heb je naam meteen aangepast. Ik zal het nooit meer fout doen. Het was idd erg leuk. Super dat ik mee mocht liften! :)

    BeantwoordenVerwijderen